Kommenterar Bloggkommentatorerna

50 unika besökare efter att jag kommenterat ett inlägg hos Bloggkommentatorerna(för er som inte vet så kommenterar Bloggkommentratorerna olika storbloggares inlägg). Jag brukar för det mesta gilla deras inlägg och jag följer bloggen regelbundet, men idag gjorde den ena skribenten, Anna- Maria, mig irriterad .

Här är hennes inlägg:
Paow har hävdat tidigare att hon är smal för att hon inte gillar onyttig mat. Den har vi hört förr. Vi hör ofta liknade ljughistorier om mat från smala tjejer. Nu erkänner hon att hon varierar mellan att svälta sig och hetsäta tills hon spyr.

Finns det någon tjej som inte har ätstörningar eller bantar och är väldigt smal? De måste vara väldigt få i alla fall.


I hela mitt liv har jag klassats som väldigt smal och spinkig. Och ja, jag är smal, det ser jag ju själv och framför allt så märker jag det själv (det är svårt att hitta jeans, rumpan är inte så skön att sitta på och ibland är to.m storlek XS för stort), MEN det är ingenting jag kan göra åt. Jag ser ut så här!

 

Det spelar ingen roll hur mycket jag äter eller vad jag äter, jag har helt enkelt svårt att gå upp i vikt.

 

Jag är idag väldigt nöjd med min kropp och jag tycker att det är skönt att inte titt som tätt behöva tänka på vad jag äter. Däremot blir jag irriterad på kommentarer som Anna- Maria's, för jag har inte alltid varit nöjd och jag vet att det finns fler tjejer än jag som har kämpat med att gå upp i vikt.

 

Vad många glömmer bort är att det kan vara precis lika jobbigt att vara underviktig som att vara överviktig. Jag har redan nämnt det svåra i att hitta kläder, men det värsta är ändå hur människor i ens omgivning kan bete sig. Att få frågan "har du problem med maten?" på varje rutinkontroll hos skolsköterskan. Att folk ofta sneglar på vad man äter, och om det någon gång händer att man inte äter upp så ska man förklara varför. Jag minns särskillt skolavslutningen i 8:an då jag skulle få en godispåse som belöning till att jag varit kamratstödjare, då läraren vid utdelningen frågar: "Fast du kanske inte äter godis? Du är ju så smal." Det är knappast något som skulle vara okej att säga till en överviktig person.

 

Nu var inte Anna- Marias inlägg så provocerande att det egentligen förtjänar all denna text, men just när jag läste  andras kommentarer till inlägget och då jag faktiskt fick 50 nya besökare pg.a min egen kommentar (händer inte ens när man kommenterar på Kissies blogg) så kändes det helt enkelt rätt att skriva av mig.


Kommentarer
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

44 :o .. oj .. haha (:

2011-03-19 @ 23:29:28
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0