Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg

Åh, jag är så trött på det här! Det skulle ju vara över vid det här laget, men nu verkar det istället som att man är påväg in i en ny, värre process.

ÅHHHHH.

Gick upp tidigt imorse för att hinna ringa till sjukhuset innan skolan, men det var ju inte världens lättaste. Ringde min första signal prick klockan 8- kom inte fram. De hade ingen telefonsvarare, inte heller någon telefonkö utan bara en upptagetton. Ja, ja, väntar två minuter, ringer igen- fortfarande upptaget. Så håller jag på ett tag och först runt 20 över kommer jag fram. Berättar om mitt problem och rösten på andra sidan luren håller med om att "det där låter ju väldigt konstigt". Jo tack.

Fick hur som helst orden att jag måste känna efter själv, inte att jag borde, utan att om jag känner mig obekväm så kan jag ju alltid åka in till akuten. Hopplöst. Jag är ingen läkare, jag kan inte ett skit om sånt här, hur ska jag veta hur det "ska kännas" och vad som är vanligt och inte? Har absolut ingen lust att sätta mig själv på Södertäljebussen, instabil och med värkande mage i över en timme för att få konstaterat (säkert efter räkning) att allting ser bra ut. Vore så mycket lättare om fröken i luren kunde berätta om mina symptom är normala eller inte.

Åh, jag är så arg och ledsen på samma gång. Sorry för mina kanske för personliga inlägg, men ibland behöver man lätta på hjärtat lite..

Kommentarer
Postat av: -

Bara ringa om du vill ha skjuts dit och sällskap, ställer alltid upp! -youknowwho-

2010-01-22 @ 17:16:18
Postat av: LYDIA

Hello you :) Är du sugen på en ny bloggdesign så kan du få beställa en av mig! Tycker det är så kul att bloggdesigna, men kan inte bara göra bloggdesigner åt mig själv och byta tre gånger i veckan, haha! Så nu gör jag bloggdesigner åt andra också. Kanske en till dig? :)

2010-01-23 @ 11:47:19
URL: http://lydiajosefine.blogg.se/
Postat av: Anonym

dom suger verkligen på sådant här, alltså dom man snackar i telefon med, borde vara en läkare eller nåt istället

2010-01-23 @ 17:28:14
URL: http://moonbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0