Åtminstone lägger jag min energi på något

Har gjort en paus i mitt pluggande. Herre jisses alltså, det här med 1800- tals romaner är inte riktigt min grej.

".. Den lilla trädgården på Mosebacke hade ännu icke blivit öppnad för allmänheten, och rabatterna vore ej uppgrävna; snödropparne hade arbetat sig upp genom fjolårets lövsamlingar och höllo just på att sluta sin korta verksamhet för att lämna plats åt de ömtåligare saffransblommorna, vilka tagit skydd under ett ofruktsamt päronträd; syrenerna väntade på sydlig vind för att gå i blom, men lindrarne bjödo ännu kärleksfilter i sina obrustna knoppar åt bofikarne.." ur Röda rummet, August Stindberg

Vad? Snödropparna heter det och hur skulle det vara med en liten punkt då och då? Huh?

Näe, det här är inte roligt.. Hoppas inte Strindberg vänder sig i graven nu bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0