Tisdag den trettonde

En sån dag, en sån dag!

Vaknade i min älsklings famn imorse av den där förbaskade alarmklockan. Den där förbaskade alarmklockan ringde innan jag ens hunnit sova fyra timmar.
Jag vet att jag får skylla mig själv på den punkten, men varför har inte dygnet fler timmar?

Idag har jag lyckats med de mesta otroligheter:

* Innan jag ens borstat tänderna hade jag spillt ut en fylld askkopp i min väska (i ren tro och i trött enfald att det var min burk bodybutter).
* Tåget var försenat i morse. För att tjäna lite tid tänkte jag hoppa på en buss från Handenterminalen upp till skolan. Det visade sig vara fel buss och jag fick istället knata upp en hållplats extra.
* Det var knallrosa falukorv till lunch, men vi räddades av brandalarmet. Eller räddades föresten?
Vi kör en fråga- Knallrosa falukorv eller frysa häcken av sig utomhus för en jäkla brandövning? Pest eller kolera?

Dessutom, som pricken över i:et, som majönäset på fisken..  Idag kom årets första snö! Skjut mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0