Typiskt mig

För exakt ett år sen vid just den här tidpunkten var jag mitt inne i McDonalds jullunchrush. Big Tasty var kampanjen och vi hade just börjat servera julmust. Massor av människor var ute på stan efter julklappar och så fort det började snöa eller kom en kall blåst sökte man sig till närmaste flyktväg- McDonalds. Det var ständigt fullproppat med folk och det kunde bli kö ända till dörren.

Är jag helt väck nu om jag säger att jag saknar det? Min sista period på Mcdonalds jobbade jag i Handens drive thru, det var ingen höjdare. Lagom med folk, ganska slappt, lata arbetskamrater etc etc. Men att jobba på Regeringsgatan under juletid var något speciellt. På den tiden jobbade jag bara lördagar och jag brukade ta ett tåg så att jag var framme i stan 50 minuter innan jag började. Under den tiden hann man se Stockholm vakna till, det hängde klockor och fejkat granris över gatorna och de började ställa upp den lilla julmarkanden utanför Kulturhuset. Eftersom jag jämt var tidig hann man alltid ta en kaffe framme på jobbet som man satt och smuttade på till klockan närmade sig 11.

Jag minns hur mycket det tärde på mig att jobba då. Jag klagade och klagade när mina kompisar skulle på fest på fredagen och jag själv gick och la mig innan 10 eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter. Aj vad jag klagade då. Det var hemskt att gå upp när det fortfarande var mörkt ute och det var hemskt att kliva ut i regnet och gå till tåget. Men väl på jobbet trivdes jag.
Jag älskade känslan av att springa, att stressa, att lösa problem. För det var härligheten med Mcdonalds, problemen kom på löpande band, men det fanns ingenting som inte gick att lösa. Och det bästa av allt- problemen var inte mina. Hur snett det än kunde gå så försvann problemen när jag stämplade ut för dagen och kunde gå hem.

Så typiskt mig. Då när jag sa upp mig längtade jag efter att kunna sova länge på mornarna, att inte behöva gå upp i mörkret, att inte behöva gå ut i regnet. Idag kan ärligt säga att det inte hade varit mig något emot. Kalla mig konstig, men gräset är alltid grönare på andra sidan.




Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

söt :D

2009-11-22 @ 13:35:23
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: JuliaOfSweden

Heej ^^ [: <33

Jag är Julia :) Din blogg är snygg :)

Och jag märkte att du skriver ganska bra också (:

Du kan gärna gå in och kolla på min : www.JuliaOfSweden.blogg.se

Läs/Kommentera/StannaGärnaKvar[:<333(a'

Kraaam // JuliaOfSweden ;D^^:P<33

2009-11-22 @ 13:51:45
URL: http://juliaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0