Julprat

Vilken härlig känsla! Idag har jag städat, pluggat och bakat lussebullar med knattarna. Har även fått upp julstjärnan i mitt fönster och just nu sitter jag bara och njuter. Pustar ut efter att ha hunnit med så mycket idag, finns nog ingen bättre känsla än så. Då man känner sig helt klar och att man faktiskt har åstadkommit något bra under dagen. Dessutom så strålar min stjärna ut ett sånt härligt ljus i rummet. Det ljuset upplever men bara några veckor om året och jag tycker det är helt underbart när de veckorna är här!

På tisdag ska jag och Lenapena åka till Rusta för vår årliga julklappsshopping. Ska bli så skönt att få bort den stressen! Dock kommer det inte bli så bra som vanligt. Eftersom jag slutat jobba lever jag numera bara på studiebidraget och det kommer helt klart att synas på mina julklappar. Snyft... Men jag ska göra det bästa av situationen, Rusta brukar hålla god standard för oss fattiga studenter.

Men nu ska här bjudas på julnostalgi! När jag var liten dansade jag hejvilt till den här låten.



.. Är det bara jag som tänker på gröt när jag hör killen sjunga?...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0