Fast i Ösmoland

Klockan 7 ringer pappa för att berätta att det är stora förseningar med tåget. Tittar ut genom fönstret och ser en grå dimma av virvlande snö, klart som fan att det är strul med tågen då. Hur som haver, gick upp ändå, åt frukost, jada jada jada.. Vid halv 9 är jag redo att kliva ut i stormen men just som jag är till att gå kommer en snögubbe till mamma in genom ytterdörren. Hon erbjuder skjuts till stationen och jag är inte den som är den som tackar nej. På med mössa och vantar, mamma skrapar rutor och vi rullar snart iväg.. Men ja, långt kommer vi inte, till brevlådan ungefär. Mamma går ut och skottar men det resulterar bara i en vallgrav som vi inte kan rulla upp ifrån.
Det hela slutar med att jag får gå ut och putta på där bak och då rullar det ska ni veta! .. Fram till grannens uppfart ungefär. Jag går ut och puttar lite till, dock utan resultat och vid det här laget ger vi upp.

Mamma traskar iväg till jobbet och jag riktar in mig på att ta nästa tåg. Pulsar iväg på vår oskottade gata till busshållplatsen. Väntar, väntar, väntar. Ingen buss kommer. Vid kvart över (det anslutande tåget går kvart över) vänder jag på klacken och går hem igen. Just när jag kommer innanför dörren ringer pappa och säger att det är växelfel och stora förseningar på pendeltågen och alla bussar från Ösmo är insällda.  

Ja, jag är helt enkelt fast i Ösmo. Behöver jag tillägga att det räcker med snö nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0