Du varg, du varg, kom inte hiiit...

Skön natt! Kom hem med sista tåget igår. Vid tågstationen stod en virrig kvinna och envisades med att jag skulle dela en taxi med henne upp till Musköten. Jag sa nej, och gick istället de två hållplatserna.

Jag älskar att vara uppe pigg på natten. När jag kom hem kröp jag i mina mjukisbyxor o myströjja, tvättade av mig mitt smink. La mig i sängen med en burk öppnad salsa och gurkstavar och hade ett Sex and the city- mataton med mig själv. Jag somnade en timma senare.

Jag hade en konstig dröm i natt. Vet inte om det har med att göra att jag och Sissel tittade på Saw 3 igår.
 
Vi var på landet, som låg någonstans i Dalarna. Det var jag, pappa, Niclas, Viktor,  Lina och Hanna som jag gick i samma klass i (med?) på låg- och mellanstadiet. Vi hade aldrig varit på landet förut och vi hade på nått sätt fått låna en stuga, en stuga utan dörrlås, men med en bärbar dator som hade tillhörande, fetaste, högtalarna. Under hela drömmen spelades det Aqua ur dom.

I Dalarnas enda mataffär (som vi köpt ravioli ur tidigare) satt det uppe "most wanted"- lappar på anslagstavlan och människor pratade skräckartat om vargen som härjade i skogarna. Det sas att han var mycket farlig och åkte en blå fyrhjuling. Låste man inte dörren efter sig om natten skulle ha inte knacka på utan bara kliva in. Hjälp flög igenom våra huvuden, eftersom vi just saknade lås på våran stugdörr.

Under natten bestämde vi oss för att sova i skift.  Vi skulle vara två åt gången som skulle sova med varsin hand på handtaget, i skyddande syfte, och vi ställde även en stor soffa framför dörren. I fall att vargen skulle komma förbi.
Mycket riktigt, mitt i natten kunde vi höra hans fyra däck stanna på gårdsplanen utanför. Han lös med en ficklampa mot dörren för att se om vi hade något lås eller inte. Precis som byborna på Konsum sagt så knackade han inte heller då han såg att vårat lås var borta, utan han klev rakt in. Våran soffa och vaktande armar mot dörren gjorde inte så mycket nytta eftersom att dörren svängde utåt.

- Här vaknade jag

Nu är det dags för frukost sen träna sånglektion+ ensemble. Hinner jag blir det till att krypa ner i sängen igen för mer SATC.

Kommentarer
Postat av: R

Alltså.. du är.. speciell :P Typiskt dig det där med att dörren svängde utåt också!

2008-11-09 @ 17:41:11
Postat av: Madde

Haha, men det var min dröm.. Sånt kan ju inte jag rå för (A)

2008-11-09 @ 17:59:41
URL: http://maddien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0