Önsketankar och lite överdrift

Orkade inte laga någon middag idag. Slog ihop lite oliver med en hackad tomat och öste på med svartpeppar och olivolja. Även utan fetaost och rödlök går det att leka Grekland utmärkt!

Den här veckan har min musikalitet legat på topp! Idag på Gehörs- och musikläran fick vi leka i Garageband, uppdraget var att göra skräckfilmsmusik. Jag använde mig av stråkar, orgel, piano och ännu mer stråkar i olika mollskalor. Skulle jag fått överdriva hade jag sagt att jag fick gåshud, men det gör jag inte, för det fick jag inte.

Det roliga att gå musik är att ämnet även smygåker in i de teoretiska, egentligen tonfria, ämnena ibland. Nu i samhällskunskapen, till exempel, har vi fått i uppdrag att beskriva en viss känd person eller en känd grupp människor för resten av  klassen, utan att berätta direkt om vem det är som ska fram.
Att musiken nu smyger sig in i samhällskunskapen är att vi inte ska hålla ett nyfiket och pirrande tal om detta, vi ska skriva en låt!

Hottie- Josmadmat (Något som egentligen är mina, Josefins och Mathildas första namnbokstäver, men uttalar man namnet "Josmadmat" snabbt så låter det både indiskt och orientaliskt. Perfekt blivande artistnamn!)


 
Och så lite donkenprat..,

Jobbar man inom restuarang får man vara beredd på att förvandlas till Miss Tråkig! Korta naglar, absolut inget nagellack, zero piercing, zero smycken, uppsatt hår.. Jobbar man dessutom lördagar får man räkna med en tråkig fredagskväll!

Nu börjar snart Idol, jag har laddat upp med nacho och salsa! Jag är nu redo att bli denna Miss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0