Jag är en nörd med lyxförpackning

Just nu sitter jag och tar ut härligheterna med att ha en bärbar dator (eller ska man dra på det lite och säga det  coolare ordet laptop?) - Jag ligger sängen och bloggar!
Jag måste säga att jag älskar den här lilla manicken. Visserligen har den inte lika mycket grejs(vet inte vad det korrekta ordet är men jag säger minne och hoppas på att alla ska förstå) som min förra dator, så alla mina filmer och all min musik får inte plats, men vad gör en sådan sak när kompensationen är att man kan skriva ifrån sängen?
Jag säger kör på!!

Jag tänkte dra en liten sammanfattning över vad som har hänt denna vecka, denna lovvecka.
För att påbörja det hela så kan jag säga att sammanfattningen kommer att bli snabb. Min förkyling hänger fortfarande kvar i halsen, så helt pigg på att hitta på saker har jag inte varit. Dessutom har jag även smittat  Richard som åkte på det dubbelt så kraftigt som jag.
Mycket har vi ägnat lovtiden till åt att ta hand om varandra, först han om mig, sen jag om han. Hans kur för mig att bli av med min förkylning var att ge mig en het bastu. Min kur för honom att bli av med hans förkyning var att ge honom en nässkölj med min vattenkanna. Stackaren skrattade så att han nästan fick kallsupar!

I onsdags träffade jag Lina för att gå på en inför-sommarlovs-intervju. Vi åt lunch på Indiska's Hurry Curry (jag nämner det lite bara för att jag tycker att det är ett sånt klockskönt ord att säga, Hurry Curry) medans jag fick höra på lite pepptalk! Kändes bra och intevjun gick bra, ska få komma och provjobba under en brunch nästa lördag.
Medans jag ändå är på G med mitt jobbsökande så ska jag passa på att övervinna mina telefonfobier imorgon och ringa efter flera extraalternativ. Caférna i haninge centrum ska ringas upp, även några i Nynäs. Ska satsa på att ha så många alternativ som möjligt så att risken inte ens finns att jag ska bli utan sommarjobb. Är det det enda alternativet kvar så kan jag även tänka mig att jobba på dagis igen. Allt för Kroatien (det är dit jag satsar på att åka i sommar på semester, jag är ingen landssupporter) !


Jag har laddat upp
 med min bärbara
hemma hos Richard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0