Måndag, trötta 08:43

Imorse vaknade jag pigg som en sol. Det är konstigt för det är lustigt nog alltid då jag försover mig. "Nu är jag duktig som är pigg", tänker jag och belönar mig då med att sova 5 minuter till. 5 minuter leder snart till 10 och snart har klockan som tidigare var pigga kvart över 6, växt och blivit till sena kvart i 7. Det ska till mycket för att jag inte ska kunna överlista mig själv så på morgonen.

Den här veckan ska jag vara bra som fan. Eftersom jag var borta hela förra veckan har jag saker att ta igen.
Jag ska skapa en kupp emot mig själv. Försover jag mig (eller "försover jag mig"), sitter vid datorn istället för läxor eller skolkar från naturkunskapen, så ska det straffa sig med att jag själv, en dag för varje punkt, ringer in för att jobba extra på jullovet.
Pepp, pepp Madde! Nu har jag sagt det, nu ska jag hållat!

Kommentarer
Postat av: R

Bra att du var pigg, jag var helt död.. Blev verkligen piggare av att det var svinkallt ute!

2008-12-15 @ 19:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0