Visst är bandspagetti med ketshupen RIKTIG höjdare

Ja, jag vet, jag klagar ofta på trafiken i min blogg, men det här tar tusan i mig priset!
Lämnade Handen idag kvart över tre, sen dess tills nu, halv elva när jag kom in innanför min dörr har jag suttit på ersättningsbuss i bilköerna på Nynäsvägen.. Kan det vara möjligt att jag varit igång på pendel/busstrafiken i 7 timmar?(!)
 
Dock så var det inte allt för hemskt, hade sällskap utav Cicci hela vägen, och vi gjorde det bästa för att hålla livet uppe och inte bli kissnödiga. Det var allt tur, och förvånandsvärt bra för mig, för tänk vad hemskt det hade varit annars.. Inte många som skulle våga sätta sig på kanten utav nynäsvägen liksom..

De två första timmarna fick vi stå. Då jag dock kände att jag höll på att svimma i det stora vimlet utav folk, bestämde jag mig för att sätta mig ner på golvet. Var dock ingen bra idée. Efter en stund kunde jag höra ett pipande ljud ifrån tanten bakom mig: "Ursäkta, ursäkta! Du sitter på mina fötter". Jag mitt dumass förstod såkart inte att det var mig hon menade, utan satt nöjt kvar tills de undrande blickarna började komma ifrån människorna runt omkring mig. Hur många andra satt på golvet liksom? Det var dagens pinsamma!

Senare kom som tur var en liten trevlig ersättningsbuss ifrån andra hållet som körde oss tillbaka till västerhange, där gick sen tåget hem. Synd om Madde dock som valde att stanna kvar på bussen (var nära att ajg också gjorde det!), hörde av Pappa att de börjat köra runt med bröd och filtar till alla i bilarna.. Laddning för en lång natt?

Tycker hemskt synd om dom som sitter fast i bilarna. Vet inte riktugt vem man ska skylla på.. Snön?


Kommentarer
Postat av: Rille

Man kan ju skylla på Vv och kommunerna som inte skickar ut plogbilar med salt/sand.. sen kan man ju skylla på idioter som inte sätter på vinterdäck.. Mycket man kan skylla på :)

Me love u! Tur att du kom hem :)

2007-11-14 @ 08:28:36
Postat av: Nyårslöfte ;P

Bra att du kom hem till slut :P
jag känner massa andra som fastnade dom me ^^

vilken madde stannade på bussen, någon jag känner?
kram

2007-11-14 @ 21:30:41
Postat av: Madde

Ja, usch!! Det var hemskt.. Tur somsagt att man inte var kissnödig :P

Det var Madde Lundin som stannade kvar på bussen, stackarn..

2007-11-20 @ 11:02:25
URL: http://maddien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0