Jag vill, jag vill

Jag vill vara speciell
jag vill vara hon du ligger vaken för på nätterna
                      hon du tänker på så fort du hör din favoritlåt på radion
                      hon du ser skymten av i varje bortvänt ansikte på spårvagnen

Jag vill vara vacker
jag vill vara bilden som bränner sig fast på din näthinna
                      bilden som får ditt hjärta att bulta hål på fickan över vänster bröst
                      bilden du ser så fort du stänger dina ögon

Jag vill vara intressant
vill vara någon du släpper allt du har för att kunna lyssna på
                någon vars åsikter du kan offra en natts sömn för att få diskutera
                någon du vill forma och få bli formad efter
som de runda släta stenarna vid Frankrikes stränder

Jag vill vara uppskattad
jag vill ha glöden och orken att förändra vardagen
              ha modet att knacka på din dörr mitt i natten
              ha vetskapen om att det är glädje och kärlek som växer innanför din hud 
när mina ögon möter dina

Kommentarer
Postat av: Nyårs löfte ;P

Har du skrivit allt det här själv eller tagit ur en poesibok? :O

Tack för ett bättre inlägg än det förra :P

ha det nu bra i helgen och vinn i monopol !!!

2007-01-05 @ 21:10:33
Postat av: Rille

Aw baby... (L) Älskar dig :=

2007-01-06 @ 18:24:36
Postat av: rille

Maha, Madde har ingen data :D :P ;)

Love u!

2007-01-07 @ 21:40:12
Postat av: Madde

Oja!, I'm back! Mohahahaha (6) En äkta nörd sviker aldrig sina nördsidor..Ohnej!

2007-01-09 @ 20:23:09
Postat av: Madde

Fredrik- Jag har varit poetiskt (A)

2007-01-24 @ 21:25:57
Postat av: Rille

Baby, Varför skulle du VILJA vara det där? Du ÄR allt det där, och mycket mycket mer :) (L)

2007-02-02 @ 12:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0