En kvällsmake

Idag kom min fina vän Siri till skolan och blev sminkad.

Temat idag var att först göra en naturlig dagsmakeup, och sedan fylla på och uppgradera det till en festmaffig kvällsmake.

Fick ingen bild på dagsmakeupen, men det var väldigt naturliga färger som gällde. Svag rouge, matta skuggor och brun, tunn eyeliner.

På kvällsmaken fick vi dock drämma på och verkligen låta fantasin flöda. Jag körde på markerade ögonbryn, sotade ögon med lila inslag och glimrande skimmer.





Om jag fick ändra någonting så här i efterhand hade det varit läpparna. Fy, vad jag kämpade med dem! Två gånger gick jag till läraren och bad om ett godkännande, men gång på gång sa hon att jag var för försiktig med läpp-pennan, och att jag skulle våga skapa former. Till slut bad jag henne att visa och då gjorde hon höger sida av underläppen och så fick jag fortsätta med vänstersidan.

Jag tycker att det ser på tok för onaturligt ut, men det var ju också bara andra lekionen. Om 19 veckor ska jag vara ett riktigt pro på att måla läppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0