Trendtävlingen!

Då var årets trendtävling på Makeup Institute avslutad. Jag vann tyvärr inte, men är dock himlans nöjd och glad ändå!

Jag klev upp en halvtimma tidigare på morgonen, just för att vara ute i god tid. När jag sen sitter på bussen (med packning inför dagen upp till öronen) ringer min modell och talar om att hon har försovit sig. Tävlingen började klockan 09.00 men tillsammans med pendeltågsförseningar var inte Isabella på plats förens strax efter 10.

Det är sånt som händer! Fick ändra lite i planerna. Skippade att locka håret och satte istället upp en enkel "knut-tofs" och fokuserade sen helt och hållet på sminket!

Prick klockan 12 hade jag hunnit med allt som skulle hinnas med (dock hann jag inte korrigera och rätta till alla småfel).







Fick förvånandsvärt väldigt bra kritik från juryn. Jag trodde verkligen att de skulle attackera min suddiga eyeliner, och lite ojämna läppar, men det enda de sa att de skulle vilja se mer av var blommor. Shaul (rektorn) sa att om jag hade låtit tulpanraden växt ut lite mer på ryggen så hade min styling varit komplett!

Från att ha varit lite nere för att min styling inte blev som jag tänkt mig (och för att jag förlorat en timme i sminktid), förvandlades jag till en väldigt happy girl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0