Februari

Ibland är jag ledsen över saker jag egentligen borde vara arg på. Idag är jag dock arg på en sak jag egentligen borde vara ledsen över.
En röd tråd som slingrar sig kring mina tankar är alkohol. Är så arg och otroligt besviken på vad det kan göra med människor, människor som jag tycker om.
Klart att man kan falla för frestelsen. Att sväva runt i vimmel där allting är så lätt, där problem inte finns, där det inte finns gränser. Visst är det underbart, jag håller med, jag är själv där ibland.

Men när det går till överdrift, när vimlet tar över människan, när man inte längre gör det på kul utan för att dränka sina sorger. Nej, då är det inte så kul längre. Åtminstone inte för de som ser på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0