Fortfarande igenom tråkboken, den är så tråkig att man storknar.

Sjukt mycket i skolan nu, ljudteknikprov på torsdag!
Kondensatormick.. Och vad hette nu den andra? Dynamisk?.. Men den tredje då? Och innehållet av en mikrofon, vad består det av? PA, "public audio", kan det stå för något så dumt?

Imorgon har vi våran sista körlektion, vilket är ett ämne jag verkligen kommer att sakna i höst. Sakna, sakna, sakna.. Körsång är ett sånt härligt ämne, helt underbart när det låter bra och samtidigt sjukt roligt när det inte gör det! Jag som har börjat prova mig på sopranstämmorna, höjdrädda jag.. Jag kommer ju att trilla ner igen!

Imorse vaknade jag med pojkaponk.  Karlns mobil hade blivit blöt och behövde torkning, så jag gjorde mig en uppoffring och sov med öppet fönster (!). Något av en väckarklocka var det, kalla vindar från öst uppe på 5:e våningen.. Jeeeeppp, härligt var ordet.
Passade på att ta rekordet i morgonlöpning medans jag var i farten. Upp kvart i 7, nere och vänta på bussen 10 över.. Jajjamen!

På torsdag ska jag på arbetsintervju! Hold your thumbs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0