Surtanten inom mig läcker ut..

Och så till dagens irritationsobjekt...
Idag mötte jag på någonting som gjorde mig riktigt, jäkla förbannad.
Bussen hem i från skolan var proppfull, minst två eller tre pensionärer står som slickade, ihopputtade emot väggen och bara väntar på att någon ska kliva av så att de kan få en sittplats. Att inte någon kan resa sig upp för dessa damer och ge dom en sittplats, retar mig (kan man tro) illa nog.

Men ohnej..
Längst fram i bussen sitter en kille, skulle gissa på en sisådär 13 år, och upptar två säten! Han rättsagt ligger ner på det ena, med axlarna långt nedanför var dom ska vara och fötterna balanserade på sätet framför. På det andra sätet, det längst närmast fönstret, har han sin ryggsäck, som enligt mig inte tycktes innhålla några skolböcker överhuvudtaget, så den kunde han gott och väl ha haft i sitt knä.
Jag kan lova att om han bara tog av sig sin, förmodligen två storlekar förstora fjällrävenjacka, och sträckte lite på sig så hade han max upptagit ett halvt säte.

Min mening i det här är inte att få mig själv att framstå som varken perfekt, surtant eller besserwisser, men det här gjorde mig verkligen irriterad!
Min enda tanke den där kvarten då jag stod på bussen och beskådade denna varelse, var att, när den där skitungen ska kliva av så tänker jag minsann inte akta på mig när han ska gå förbi. Han ska få missa sin hållplats.
Tyvärr så har jag svårt att vara den där elaka Madde som sitter i huvudet till vardags, så jag lät honom slippa förbi. Men en arg blick fick han i alla fall (och jag blev snetittad tillbaka utav honom) och jag var riktigt nära på att dra en  losk i hans stora luva.

Kommentarer
Postat av: Annica

Synd att du inte gjorde de!!!
=P

2008-03-04 @ 19:37:33
Postat av: Sarah

hm. mjo. men ändå. äsch vi får se :/

2008-03-04 @ 20:22:24
URL: http://enflickasblogg.blogg.se
Postat av: R

Go get em tiger!

2008-03-05 @ 15:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0