Skolan börjar, det gör min blogg med

Det är konstigt, och varför kan jag egentligen inte förklara.. Så gott som hela sommaren har det varit tyst här på bloggen från min sida. Nu, andra dagen i skolan är min blogglust på topp o jag känner för att skriva mer än någonsin! Må vara att det är lite överdrivet sagt, någon skrivoman med hur mycket helst på hjärtat att tala om för omvärlden (mina 7 läsare) kommer jag aldrig att bli. Hur som, take it or leave it, här kommer jag igen!

Första riktiga skoldagen idag och den börjar som vanligt, inte på topp. Vaknar en hel 45 minuter för sent, gör frukost, kokar för stark kaffe som jag sen kokar över i micron då jag glömt att det är nybryggt och redan är mina 565grader hett. Tröstar sen min lillebror för att jag råkat ge honom en tesked och hällt upp hans flingor på en platt fikatallrik.

Nog som, sprang jag ner till tåget (det verkar vara min grej att göra så och varför jag aldrig rättar eller lär mig kan jag faktiskt inte förklara!), men jag hann som tur var med det. När jag kommit fram till skolan upptäcker jag att jag förmodligen glömt mina nycklar hemma på sängen. Den förmodligheten upptäcker jag sen inte är sann, då jag hittar mina nycklar längst ner i väskan, i en plastficka egentligen gjord för näsdukar. Som självklarheten hör det också till att jag hittar nycklarna efter att jag knackat mina knogar röda och efter att jag mött en sur, störd, muttrande lärare i dörröppningen för att komma in till hemvisten i skolan.

Bra morgon, men ha ni andra en fantastisk morgon, nu ska jag ha lektion, so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0