Sammanfattning av dagar :)

Nu är jag där igen! Har inte bloggat på evigheter, nu får jag skärpa mig!
Gör en liten sammanfattning på allt som har hänt, så ajg ber om ursäkt om det blir ett aning längre inlägg (en eller ett? :S)


UTÖ TILLSAMMANS MED KLASSEN:
Dagen började med SO, gamle Hasse låter förstås ingen lektion glida till spillo, som sedan följdes utav klassråd men då hade nästan alla dragit hem (frivillig lektion, varför satt jag kvar?). Sen fick jag och Lisa dra iväg till skolläkaren för att kolla våran hälsa och ryggrad. Jag mådde prima ballerina, vad annars? :)
Då jag kom hem efter skolan fick jag skynda mig som en gris, för självklart (jag är ju jag och mitt huvud planerar aldrig) hade jag inte packat en endaste väska. Jag drog ihop allt vad jag kunde och skyndade mig sen ner till vägen för att få lyxskjuts utav Lisa till stationen. Att jag hade skyndat mig så mycket var inte ett dugg nödvändigt, för tåget var "förvånandsvärt" nog försenat 40 min, vilket också ledde till att vi missade Utö båten och fick sitta i Årsta i 2 timmar.
Väl på Utö så grillade vi korv, som i Robins fall var en panpizza som sen hälften brann upp, badade tossarna och gjorde blålerafigurer. Max försökte även att lära mig kasta macka, men jag gav lätt upp då ajg inte kunde hitta några platta stenar.

SKOLAVSLUTNINGEN:
Den 14 Juni gav jag mig upp tidigt för att krulla hår, plocka blommor och få ordning på mina lillebröder. Det är ju inte varje dag man slutar 9:an. Efter mycket stress kom vi iväg till skolan där vi träffade på resten av familj (Niclas med sne tuppkam) och vänner. Medans de andra sprang iväg för att hitta platser så fick jag bege mig till gympahallens korridor, det hemska. Många var nervösa och meningar som ständigt ekade var "Shit, jag kommer att börja gråta!", "Fatta att vi kommer att gå ut 9:an nu!" och "Är jag verkligen snygg i det här?".
Ceremonin då 1:orna sjöng "Idas sommarvisa" och sen delade ut rosor till oss nior var jätte fin.  Anna och Felicia sjöng sedan i ledarmicken till nationalsången och "Den blomstertid nu kommer", det var jätte fint tjejer!

Jag fick sedan komma med mitt elevframträdande och sjöng "Sanna vänner" utav Carola. Jag vet inte hur jag ska säga att det gick, jag tappade väldigt mycket text så att jag fick gamle PA att bli förvirrad då han försökte att köra. Jag var dessutom väldigt nervös, så att jag kan förestälal mig att jag stod som en dallrande pinne där framför allihopa. Men jag antar att det är sånt som händer då man sjunger för så pass många människor för första gången.
Efter alla klassframträdanden fick jag oväntat Lions stipendium, fortfarande tycker jag dock att Cicci förtjänat det så mycket bättre! Finns verkligen ingen som har en sånn empati och förståelse för andra som hon har.


MIDSOMMARAFTON:
Jag, Richard, Dennis, Jesper, Mamma och Lasse gav oss iväg till Nibbles midsommarplats. Eller ja, jag och Rille tog bussen, "Orka gå liksom..".
Det var första midsommaren som jag firat på Nibble, och inte på landet tillsammans med Pappa. Men det blev ändå rätt så bra, konstigt men bra.
Efter Nibble gick vi hem för att äta midsommarmat, eller ja.. Midsommarmat ska man kanske inte kalla det, vi åt tacos. Efter 15 år utav mitt liv så kom vi fram till i min familj att ingen riktigt gillar denna ständiga midsommarmat. Sill och köttbullar, visst det funkar, men det börjar bli tjatigt när man dessutom faktiskt också kör med det på både jul och påsk också.
Efter 2 tacos, en i tunnbröd, så skyndade jag och Rille oss iväg till Kagghamra där vi "festade" med några av Richards kompisar. Varför jag skriver "festade" med flugskitar var för att Krille och Koffan satt igång långt innan, så jag och Rille fick det svårt att hänga med. Vi fick istället leda dem, sprinag några varv runt midsommarstången och akta oss för "farliga blommor". Farliga blommor vad var Krille hela tiden ville skydda mig och Richard ifrån. Farliga blommor som vi senare kom på att han måste ha menat brännässlor.
Hur som helst så blev kvällen jätte, jätte rolig! Hoppas att få göra om det någongång!



 


Kommentarer
Postat av: rille

Du sjöng jätte bra på din avslutning :) Snygg var du också! :)
Midsommaren var ju skojj.. Jag har knasiga vänner, jag vet :)
Älskar dig baby

2007-06-27 @ 22:06:19
Postat av: Nyårs löfte ;P

Utö resan va ju jättekul och skulle vart ännu bättre om inte hälften åkt hem 6.35 ^^ hihi
Skolavslutningen sjöng du jätte bra :P jag har
det inspelat =D mamma o pappa stod bakom filmkameran iofs.
Bra att du hade en bra midsommar, det hade inte jag. massa gammlingar o småbarn va de ända som va närvarande så det slutade med att jag spelade lucky luke på playstation 1 med två 11,åringar :/

2007-06-28 @ 10:17:19
Postat av: Madde

Du har inte knasiga vänner Rilleponken.. Aningen annorlunda bara :)

2007-06-28 @ 12:56:58
Postat av: Madde

Aha Fredrik, det måste jag få se sen ju! :)
Haha :D Lucky Luke, hoppas att du vann!

2007-06-28 @ 12:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0