1 Januari

Oj, oj oj.. Nu har jag inte varit i gång på bloggen på tja.. Vet inte hur länge, sen den sjuttonde i alla fall.
Fredriks nyårslöfte blev ju att han ska kommentera varje inlägg i min blogg, så då är det väl inte mer än rätt att jag bör skriva lite oftare , jag också. Satsar på att skriva ungefär två, kanske tre inlägg i veckan. Är ju inte så himla mycket, men snart börjar ju skolan igen och dagarna blir minst sagt inte så mycket intressantare för det . Så det blir nog lagom!

I går var det i vilket fall nyårsafton, så får väl berätta en del om den ^^
Dagen började med att jag vaknade rätt så sent, eller klockan halv 12 i alla fall. Då for jag upp och gjorde min dagliga kopp te och en macka med gravad lax på (rester ifrån julen som alla förutom jag tröttnat på). Eftersom jag vaknat rätt sent så bad mamma mig att skala tusen räkor som straff, i alla fall så kändes det som ett.  I väntan på att middagen skulle bli klar så satte jag igång kan trixa med mig själv, dvs. Locka hår (som aldrig tycktes bli bra), måla mig i ansiktet (Som inte heller blev någon höjdare direkt). Efter mycket hopp och stök så gav jag upp och gick istället ut till köket och hjälpte mamma göra i ordning alla otroligt många advokados. Det var en jätte god middag mamma som du fixat! :)

Efter middagen var det dags att springa iväg upp till bussen, som vanligt så hade jag grymt bråttom så det blev inga gottnyårs-kramar, utan istället en massa svordomar och sparkande på skor ifrån min sida (vilket det jämt blir då jag måste springa iväg när det är brådska). Väl på bussen träffade jag på Richard, nu skulle vi iväg till Lena och Niklas. Väl där så pimplade vi öl och cider och sjöng karaoke, (eller tja, Lena var väl den enda som riktigt sjöng på karaoken).  Straxt före 12-slaget sprang vi iväg upp mot kyrkbacken, där träffade vi väl på de allra flesta tokar, som kanske pimplat mer än bara öl ;).
För att jag och Rille inte skulle sitta ute och frysa (ehem) till klockan 5 då tåget skulle gå, så sprang vi hem till Jocke och Malin. Där kramade vi en älg och gjorde allt för att hålla oss vakna.


Rille o jag
Jag och Richard| Jag var för tuff för att visas ^^

Kommentarer
Postat av: Rille

Naw, Jo du är lite motsträvig att få med på bild din pajjas:) (L)

2007-01-01 @ 20:09:39
Postat av: Nyårs löfte ;P

2 till 3 inlägg i veckan verkar ju perfekt , då slipper jag sitta här och blänga på skärmen varje dag :P

vi har ingen julmat kvar, allt har blivit uppätet och ingen han tröttna på maten, längtar redan till nästa jul, + att jag fick nöten i gröten och va tvungen att rimma.
("Nu har jag ätit mig fett,när får jag öppna paket")
Inte värledns bästa rim men det funka.

Kul att folk hade det bra på nyår, själv va man fast med släkten. Men raketerna va ju alltid kul!!

2007-01-02 @ 12:25:15
Postat av: länspoliskonstapel Martin

Richard ser lite för rödögd ut för att jag skulle vilja kommentera bilden med ett djupare perspektiv ;) god fortsättning

2007-01-02 @ 15:30:06
Postat av: Madde

Oh stackare Fredrik.. Men middag med släkten är väl kul det med!
Du kan glädja dig liite med i alla fall att jag coh Richard satt fast vid Nynäshamns station i över en timme klockan 5 på morgonen och frös snokarna utav oss.. ;)

Hehu :D God forstättning på dig med länspoliskonstapeln! (var jobbigt att stava det där :O) :D

2007-01-03 @ 12:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0