9 April

GLAD PÅSK! Så varade den ärade påsken över.. Veckan har ju varit lite si och så, men jag antar att den blev bra till slut ändå!
Långfredagen: Vaknade jätte sent på morgonen, förvånansvärtnog, höhö.. Åt seg frukost, (rostad rasken med honung och oboy), gav mig iväg och handlade påskägg till min nära, tittade med min syster(som förvisso har en vacker sångröst när hon väl tar i!) på musikalen Jesus Christ Superstar! Timmarna gick, vi hovade i oss en varsin tallrik havregrynsgröt och sen gav vi oss iväg till min farbror! Tågresan dit var utmärkt, jag och syster satt hela vägen och diskuterade min avslutningsfest! Tåget hem därifrån var däremot istället (förvånande SL, ehmn..) så det tog oss TVÅ timmar att ta oss hem ifrån Söder, i Stockholm.

Påskafton: Jag vaknade sent även denna dag och även som dagen innan bölev det en lika seg frukost där efter. Dock mitt i ljuva morgonstund hojtade mamma om att hon sett något lurvigt hoppa omkring på tomten.. Det var påskäggsletardags!  Mamma, ehm..Påskharen hade tydligen haft en skarp tanke då hon gömde äggen, för Viktors var tydligen omöjlig att hitta! Det slutade med att mammsen själv fick leta upp det, coh då vart lille Vicke glad! Dagen följdes med påskmat, äggmålning,  missade bussar, lång promenad i skogen och sedan fest med Rille hos Annelie. :) (Martin med sin karamellfärgsdricka;)

Dagen igår gick inte åt till så mycket.. Jag var hos pappsen och åt middag (för första gången på två år!!), jätte god lasagne! Efter pappas så var meningen att jag skulle ge mig iväg på partaj vid Grindsjön, men efter en del missförstånd så sprack det och jag satt hemma och lyssnade på musik hela kvällen..
Dagen idag startade med att Rillen ringde upp mig och bad mig titta ut genom fönstret. Jag min nöt hoppades att min älskling skulle stå där ute och vifta på öronen, men ack så fel jag hade. Där fanns SNÖ! Snösnösnö!!
Herresjuttsingens, där var snö!
I vilket fall muttrade jag till i telefonluren, drog täcket över huvudet och sov i några timmar till.. I går pratade ajg coh syster glatt om vilken lycka det avr att våren kommit, så fel man kan ha..


?gg!
MINA PÅSKÄGG! Även Dennis och Jespers, men dem gav upp eftter två stycken..

Jag ber om ursäkt om min ton varit aningen omunter i detta inlägg..

Kommentarer
Postat av: rille

Varför skulle den vara för munter för? bara glad om du är glad:)
Älskar dig!!!

2007-04-09 @ 22:19:57
Postat av: Anonym

Låter ändå som om du haft en rolig helg =D

och leta påskägg är ju alltid kul

2007-04-12 @ 20:28:49
Postat av: Nyårs löfte ;P

^ det var jag som postade det där uppe :p

2007-04-12 @ 20:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0